Egyszer fenn, egyszer lenn… ez a mai napra sokszempontból igaz.

Először is, fenn voltunk ugye a Nordkapp-on, csakhogy ez max 300méteres tengerszint feletti magasságot jelent, de a táj mégis izgalmasan magashegyi jellegű.

Az oda vezető út is meredeken hullámvasutazik fel és le… így aztán sajnos a visszavezető út is.

Éjjel nem nagyon aludtunk. Egyrészt túl izgalmas volt a hely, sokan érkeztek még éjfél után is a táborba, másrészt olyan rettenetesen felerősödött a szél, hogy bringák repültek és dőltek, a sátrak pedig borzasztó hangosan lobogtak.

Korareggel persze ezerrel sütött a nap, hamar felélénkült a tábor. Főleg, hogy voltak, akik tudtak az exkluzív reggeliről… azt mondták, finom volt…

Bringásoknak, gyalogtúrázóknak mind különleges élmény itt fenn tartózkodni, így vidám bandázások zajlottak a meleg napsütésben, mit sem sejtve a jövendőről…

Extra szolgáltatásként pedig egy vadászrepülőpáros légibemutatót tartott alacsony áthúzással és orsókkal. És volt, aki még erre sem ébredt fel…

Tomival visszamentünk még a Globushoz a sziklára fotózkodni, ahogy sejtettük ezúttal szerencsére kevés ember volt .

Kiélveszkedtük magunkat, amikor is a messzeségben ijesztően kezdtek összeállni a felhők… uzsgyi, mindenki nyomult ‘lefelé’ ezerrel! Mondjuk a lefelében volt ám jó sok felfele, csak hogy az esőruhába izzadjon a bringás bele…

Egész szép gruppettok álltak össze, de a zivatar így is lecsapott… elég durva volt, olyasmi, mintha jegeseső lett volna, ütött serényen… látni alig láttunk, ömlött a víz mindenhol… nem volt épp kellemes a lefelé.

Puff, kempingbe be, recepción ‘csak’ félórát vársz átfagyva, míg angol lakóautós bácsi (totál száraz cuccban) el nem dönti végre, hogy 2 vagy 3 zuhanyzsetont szeretne…

Na a lényeg, hogy kabin és szoba mind foglalt… De sátrazni, azt lehet!

Ezt mintha hallottuk volna már valahol… Mondjuk hajrá, esőben verjen sátrat, aki kívánja… Mégis befizetünk, kell a forró zuhany, van melegedő is, ahova sorra esnek be a vizes verebek a bringákról.

Most mi legyen? A komphoz reggel fél 5kor el kell indulnunk. Előrejelzés szerint bár most nem esik, 9-5ig fog…sátrat pedig nem áztatjuk ám el…

befoglaltuk hát a konyha felét, szárítunk mindenütt. Itt szokás szerint ébren töltjük az éjszakát, majd hajnalban irány Havoysund. Nem lesz kellemes éjjel, de jobb ötletünk nincs.

Csak csendben jegyzem meg, mennyit ér itt az előrejelzés… éjjel 11 van, és süt a nap… remek. Délután 3 óta alhadtunk volna, ha tudjuk előre, hogy nem fog elázni a sátor…