Jó-jó ez az éjféli nap dolog, főleg, hogy nem kell kapkodni a kempingezéssel és sötétben, lámpával se kell sátratverni.

De mostmár eldurvult a helyzet… Minimum éjjel kettőig nem tudok elaludni, mert olyan, mintha délután 5 lenne… totál világos van… Aztán hajnal 4-kor meg már úgy süt a nap, mintha délután 2 lenne. Szemed kipattan, a sátor forróságát pedig pánikszerűen hagyod el, rinocéroszként átcsörtetve a másikon…

Ez megy jó ideje, de ami fura, mégsem vagyok álmos vagy fáradt.

Itt ilyenkor nincs ilyesmi, hogy romantikus csillagbámulás, vagy hullócsillagnézés. Ahogy Tomi mondja: Mit nézzek az esti égbolton, ha egyszer nincs?

Szóval korán vágódunk ki a sátorból. Kényelmesen készülődünk, bringakarbantartás, felszerelés rendbetétel a reggeli program. Kényelmesen megreggelizünk, hiszen ezúttal asztalunk is van.

Élvezzük a meleg napsütést. Mire elindulunk a Lapp fővárosból persze már megint hűvös van és mindjárt esik…

Szerencsére olyan lassan másszuk ki a városból kivezető hosszú emelkedőt, hogy az eső épp előttünk esi ki magát. Kár is lenne sietni.

Lassan végképp búcsút intünk a gyönyörű Lappföldnek, és az éhes szúnyogoknak. Szívünkbe zártuk ezt a nyugott és szép vidéket, a kíváncsi rénszarvasokat, és a kedves embereket.

A táj is megváltozott hirtelen, olyan, mintha magashegységbe csöppentünk volna, a hegygerinc tetején gleccser fehérlik. Éljeeen! Végre újra izgalmak! A fotózást viszont tábla tiltja, mert sok itt a katonai terület…

A meglehetősen sok mászást tartalmazó utunkat a gyönyörű kilátás melett a sokasodó zivatarok tarkítják. Bár lenne már olyan nap,amikor nem áznánk…

Az egyik nagyobb zuhé előtt egy buszmegálló házikóba menekülünk. Jó lenne, ha 80km-nél sűrűbben lenne ⁶¹ilyesmi…

tomi kihasználja a várakozási időt, ülve alszik egy kicsit…

Hamarosan befutunk Lasvik-ba, ami az első fjordunk partján áiiż, pár perc múlva már a sátrunk a beach-en áll.Eléggé elégedettek vagyunk.Csak azzalt nem, hogy a Nordkapp még 190 km…Ha nem lett volna az eső, akkor ma sokkal messzebb jutunk…

na mindegy, alvás. Ja nem, a sátorból panoráma nyílik az északai ragyogó napra!