Ez a bejegyzés majd szerkesztésre szorul, a túl gyenge6 net, valamint a fényképező-átjátszózsinór eltűnése okán…

Mai kalandunk a csodaszép nemzeti parkban folytatódott, a kihalt utakon csak néhány rénszarvas kóborolt rajtunk kívül.

Sok-sok tóval később találtunk egy kávézó-büfé-rénszarvashúbolt és tenyészet-taxiállomás-horgásztanyát.

A tulaj hölgy nagyon kedves volt, miután Tominak végül vásároltam a rénszarvas -szendvicsből , nekem készített egy vegàt, finom házi sütiket is kaptunk, majd megkóstolhattuk a füstölt lazacot, amit a férje 2 órája fogott. Kicsit beszélgettünk. Az itteni népek erősen elcsodálkoztak jöttünkön, és afféle tervünkön, hogy eljutunk a Nordkappra.

Ok, eddig egyetlen csomagostúrással sem találkoztunk ezen az útvonalon. De bringással is csak hárommal Hetta településen. Mondjuk nem csodálom, amikor a szomszéd falu 98 km-re van…

A vendéglátónénink gyorsan elbúcsúzott, mert vinnie kellett a taxival a kirándulókat épp. Sokoldalú szolgáltatást nyújt a család, mondtam!

Hetta ‘városa’ volt a mai nagyobb település. Végre bolt! A csokistej a legmenőbb! 2.45 eur… kicsit drága, de jobban megéri,mint a 3 eurós 0.5-ös kóla. És sajnos függőséget okoz…

Utolsó napirendi pontként újabb folyvást öltözés vetkőzés, mert megint 7 percenként változik a verőfényes nyár az esős, hideg téllel. Őrület…

Na mindegy, a kemping már csak újabb 80kmre van, már Norvégiában. Viszont koraeste eluntuk a tekerést, a kis kemping nagyon hívogató volt, főleg 18 euróért kettőnknek.

Mielőtt bárki megint szapulna minket, hogy minek kempingezünk egy olyan országban, ahol legàlis a vadkemp…, nos jöjjön Lappföldre. Itt ugyanis, ha pisilnie kell, főleg lányként, elég sokat lesz hajlandó adni azért, hogy legyen egy zárt helység, ahol munkavégzés közben csak 50 szúnyogcsípést sikerül szereznie, a szabadtéri hasonló tevékenység alatt felmutatható 4576 csípéssel szemben…

A szúnyoghelyzet nagyon eldurvult. Archáló és riasztó meg se kottyan nekik. Egyszerűen felfoghatatlanul sokan vannak, és mind minket akarnak! Annyira drámai a helyzet, hogy a biztonsági szabályokat megszegve a sátorban főzünk… (ja ez egy pici sátor.. ).És már a füstölőt is behoztuk, amitől ugyan mi majd meg fulladunk, de a szúnyogoknak meg sem kottyan…

Eközben a sátrak közt egy csilingelő rénszarvas bóklászik kíváncsian.